Reklamację możesz złożyć wysyłając wiadomość na adres kontakt@24studio.pl. W mailu podaj powód reklamacji, załącz zdjęcia.
1. W przypadku, gdy reklamacja zostanie uznana za uzasadnioną, Klient w pierwszej kolejności może domagać się wymiany wadliwego Zamówienia na wolne od wad albo usunięcia wady. Dopiero wtedy, gdy wymiana wadliwego Zamówienia na wolne od wad albo usunięcie wady okaże się niemożliwe albo będzie wiązało się z nadmiernymi kosztami dla 24studio.pl, Klient będzie mógł domagać się obniżenia ceny albo odstąpić od umowy.
- Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość Zamówienia z wadą pozostaje do wartości Zamówienia bez wady.
- W przypadku, gdy reklamacja dotyczy obniżenia ceny w określonej części lub w całości zamówienia do którego została wcześniej wystawiona Faktura VAT, Klient otrzyma Fakturę Korygującą VAT (in minus) powodującą obniżenie podstawy opodatkowania podatkiem VAT.
2. Z uwagi na specyfikację maszyn produkcyjnych oraz procesu druku dopuszczalne są następujące odchylenia w zakresie realizacji Zamówienia:
– przy krojeniu arkusza na pojedyncze użytki: tolerancja do 2-3 mm, dla produktów falcowanych i szytych, klejonych tolerancja <=2mm,
– przy falcowaniu i bigowaniu (odchylenie złamu od nominalnej linii jego usytuowania): tolerancja do 2 mm,
– przy perforacji (odchylenie wykonanej perforacji od nominalnego miejsca jej usytuowania): do 2 mm,
– przy pasowaniu kolorów kolejno po sobie nadrukowywanych: tolerancja do 0,2 mm,
– różnice ilościowe i jakościowe Zamówienia: nieprzekraczające + / – 5% Zamówienia,
– przy lakierowaniu UV wybiórczym – pasowanie rysunku i warstwy lakieru: tolerancja do 1 mm.
– przy przesunięciach pionowo i poziomo zszywek-tolerancja pionowa <=10mm, pozioma <=1mm,
– kreska (np. zarysowanie z płyty, rysy na lakierze miejscowym UV) tolerancja długości <=5mm, grubości <=0,1mm
– plamy (np. drobne kropki, bąble powietrza na pofoliowanej okładce, plamy zalania lakierem) tolerancja powierzchnia <=1mm2.
– Niewymienione w powyższych punktach wady są weryfikowane na podstawie normy ISO 12647-2:2004.
3. 24studio.pl nie ponosi odpowiedzialności za wyraźne pękanie papieru w miejscu łamania w szczególności przy druku z projektów o ciemnych kolorach.
- Za nieprawidłowo wykonany złam uznaje się taki, który powoduje zagniecenia papieru, jego zmarszczenia itp., uniemożliwiające poprawne odczytanie treści lub ilustracji. Przy gramaturach powyżej 150 g, dostrzega się zjawisko pękania papieru w miejscu łamania, szczególnie widoczne w miejscach silnie pokrytych farbą drukarską. W celu ograniczenia tego niepożądanego zjawiska, Drukarnia stosuje bigowanie przed procesem falcowania. Drukarnia dopuszcza możliwość rezygnacji z bigowania dla gramatury 170 g, jeśli wyżej wymienione zjawisko nie występuje. W zależności od surowca i grafiki, bigowanie nie zapewnia jednak pełnego zabezpieczenia przed efektem pękania. Spowodowane to jest graniczną wytrzymałością surowca i wada taka nie jest traktowana jako błąd Drukarni.
4. 24studio.pl dokłada wszelkich starań, by w jak największym stopniu wiernie odwzorować kolory zawarte w projektach graficznych dostarczonych przez Klienta. Ze względu na fakt, iż w procesie druku wykorzystywanych jest wiele maszyn drukujących, pomiędzy którymi istnieją różnice w odwzorowaniu poszczególnych kolorów, przy druku tego samego projektu graficznego na różnych maszynach mogą wystąpić nieznaczne różnice kolorystyczne. Taka sytuacja może zaistnieć przy wznawianiu projektu graficznego do druku. Różnice te nie mogą być podstawą do reklamacji Produktów dostarczonych przez 24studio.pl.
- Ze względu na różnice technologiczne, wynikające ze sposobu wyświetlania kolorów przez większość monitorów a technologią druku (w której wykorzystywana jest przestrzeń barwna CMYK) porównywanie kolorystyki wydruku z kolorystyką prezentowaną na monitorze jest niepoprawne technologicznie. Brak zgodności kolorów wydruku z obrazem ekranowym nie może być więc powodem do zgłoszenia reklamacji.
- Dla zleceń zwierających krytyczne elementy pod względem odwzorowania kolorystycznego, zalecany jest druk pod proof, który podlega indywidualnej wycenie. Reklamacje dotyczące różnicy nasycenia kolorów w stosunku do oczekiwań Klienta mogą być składane jedynie w wypadku, jeżeli przed rozpoczęciem druku Klient dostarczył proof cyfrowy wykonany przez 24studio.pl
5. Przy przygotowywaniu plików do druku w formatach PDF, TIFF, JPG zalecana rozdzielczość to 300 dpi (reklamacje dotyczące jakości wydruku z plików poniżej 300 dpi nie będą uwzględniane). Przy przygotowywaniu Plików Graficznych w formatach PDF, TIFF, JPG, CDR bitmapy umieszczone w pliku muszą być zapisane w trybie CMYK 8 bit na kanał. W przypadku zapisu 16 lub 32 bitów na kanał mogą wystąpić błędy w druku. Reklamacje dotyczące tak zapisanych Plików Graficznych nie będą uwzględniane. Przesyłając do nas Pliki Graficzne należy wziąć pod uwagę, że reklamacje dotyczące druku z plików CDR oraz plików PDF oraz TIFF wygenerowanych z programu CDR nie będą uwzględniane. Nie ponosimy odpowiedzialności za Pliki Graficzne, w których czcionki nie zostały zamienione na krzywe.
6. 24studio.pl nie ponosi odpowiedzialności za treści umieszczone na projektach graficznych. Zastrzegamy sobie prawo do odmowy realizacji Zamówienia, jeżeli projekt graficzny zawiera treści niezgodne z prawem.
7. W przypadku reklamacji na ubytki lub uszkodzenia Produktu w transporcie, czas rozpatrzenia reklamacji może ulec wydłużeniu, ponieważ są one rozpatrywane bezpośrednio przez podmioty świadczące usługi kurierskie na rzecz 24studio.pl. Reklamacje dotyczące jakości przesyłek kurierskich zostaną rozpatrzone na podstawie protokołu szkody sporządzonego wspólnie z kurierem przy odbiorze przesyłki. Brak protokołu szkody może stanowić podstawę do odmowy uwzględnienia reklamacji.
8. Maksymalna odpowiedzialność 24studio.pl związana z reklamowanym Zamówieniem nie może przekroczyć 100% jego wartości i jest ograniczona do tej wysokości.
9. Reklamowane zlecenie musi zostać zwrócone w całości nakładu na adres 24studio.pl.